Verkkosivulla on ratkaiseva rooli yrityksen näkyvyydessä
Yritykset monesti panostavat näkyvyyteen, mutta laiminlyövät itse verkkosivun. Kun potentiaalinen asiakas lopulta klikkaa sivustolle, verkkosivun tulisi toimia kuin digitaalisena myyjänä.
On tärkeää, että:
- Yhteystiedot ovat helposti löydettävissä – Tärkeitä yhteystietoja ovat puhelinnumero, sähköposti ja mielellään yksinkertainen yhteydenottolomake.
- Kieli heijastaa yritystäsi – Jos tarjoat kuluttajille suunnattuja päivittäiseen arkeen liittyviä palveluita tai tuotteita, käytä yksinkertaisia ja selkeitä sanoja. Jos taas olet konsultti, käytä ammattimaista mutta silti helposti lähestyttävää kieltä.
- Rakenne on kunnossa – Verkkosivun tulee olla helppokäyttöinen ja selkeä. Kenenkään ei pidä olla epävarma siitä, miten yritykseen saa yhteyden tai mitä tuotteita tai palveluita yritys tarjoaa.
- Näytät, kuka yritys on – Lisää kuvia tiimistäsi, kirjoita asiakastarinoita, kerää arvosteluja tai kerro käynnissä olevista projekteista. Tämä rakentaa luottamusta.
- Verkkosivu heijastaa toimintaasi – Jos et esittele kaikkia palveluitasi ja tuotteitasi, et voi myöskään odottaa asiakkaiden tietävän niistä.
Ja jos yritys haluaa näkyä paremmin Googlessa, ensimmäinen askel on kertoa selkeästi kaikista palveluista tai tuotteista verkkosivulla. Muuten Google ei tunnista yritystä asiakkaan hakua vastaavaksi toimijaksi.
Selkeä, informatiivinen ja visuaalisesti houkutteleva verkkosivu saa kävijän ymmärtämään, mitä yritys tarjoaa, ja miksi valita juuri kyseinen yritys – sekä miten yritykseen otetaan yhteyttä.