topborn SEO

SEO, turvallinen tapa kokeilla optimointia.

Haluatko näkyä Googlessa? Vastauksen pitäisi olla itsestäänselvä. Mikään muu markkinointikanava ei ole vaikutuksiltaan verrattavissa siihen, mitä voi saavuttaa näkymällä hyvällä sijoituksella Googlen hakukoneessa silloin, kun kuluttajat etsivät itse tuotteita ja palveluita aktiivisesti. Tällä sivulla pääset paitsi tutustumaan tarjoamaamme tulosperusteiseen SEO:n, myös oppimaan, mitä hakukoneoptimointiin kuuluu sekä ymmärtämään, mistä elementeistä hakukonenäkyvyyden parantaminen koostuu.

Tulospohjainen SEO.

TopBorn tarjoaa ainoana toimijana tulospohjaisen mallin hakukoneoptimointiin, jossa maksat vain saavutetuista tuloksista. Kukaan ei pysty lupaamaan Googlen etusivun löydettävyyttä, emme mekään, mutta emme myöskään veloita sinua ennen kuin olemme nostaneet sinut sinne. Toisin sanoen, et maksa palvelustamme mitään, ellemme saa sivustoasi hakutulosten etusivulle. Ei kuukausimaksua, ei klikkihintoja tai hallinnointikuluja.

Hakukoneoptimointi SEO kolmio

Sisältö.

Mitä SEO tarkoittaa?

SEO (Search Engine Optimization) on kokonaisuus erilaisia toimenpiteitä, joilla pyritään parantamaan verkkosivun näkyvyyttä ja sijoitusta hakutuloksissa tietyillä hakusanoilla. Hakukoneoptimoinnin kohteena voi olla joko yksittäinen sisältösivu tai kokonainen verkkosivusto. SEO:n tavoitteena on saada haluttu sivu näkymään mahdollisimman korkealla hakutulosten etusivulla ja näin saada hakijat valitsemaan kyseinen sivu.

Miksi SEO on välttämätöntä?

Jopa 95 % pohjoismaisista kuluttajista etsii tietoa internetistä ennen tuotteen tai palvelun ostamista, ja pelkästään Suomessa tehdään yli 30 miljoonaa Google-hakua joka päivä. Hyvällä sijoituksella Googlen hakutuloksista löytyminen on ehdottomasti paras tapa lisätä kävijöitä verkkosivuilla ja tehokkain tapa saada uusia asiakkaita. Toki ihmiset klikkaavat myös Googlen mainoksia saadakseen tietoa yrityksistä, mutta noin 80 % vierailee ainoastaan sivuilla, jotka löytyvät orgaanisen listauksen hakutuloksissa. Ja sinne SEO-työmme nostaa sinut, ensimmäisen sivun hakutuloksiin.

Sijoittuminen korkealle Googlen hakutuloksissa antaa lähes poikkeuksetta mittaamattoman arvokkaan etulyöntiaseman kilpailijoihin nähden. Strategisen hakukoneoptimoinnin avulla verkkosivusi olemassaolo voidaan tehdä selkeäksi hakukoneille, jotta ne ymmärtävät sen arvon ja tärkeyden. Me TopBornilla olemme valinneet panostaa erityisesti hakukoneoptimointiin, koska ymmärrämme sen arvon ja tiedämme, että se on paras tapa saada aikaan tuloksia asiakkaillemme.

Miten Googlen etusivulle päästään?

Hyvin tehty hakukoneoptimointi on yksinkertainen tapa tavoittaa uusia asiakkaita. Mutta miten hakutulosten kärkeen sitten päästään? Usein yrityksillä saattaa olla hyvinkin näyttävät verkkosivut, joiden kautta yhteydenottoja tulee – siis sitten, kun sinne on löytänyt. Silti kattavimmatkaan nettisivut eivät välttämättä ole näkyvät: pelkällä internetissä olemisella ja siellä näkymisessä on valtava ero. Ilman strategista hakukoneoptimointia riskinä on päätyä hakutulosten häntäpäähän ja jäädä kilpailijoiden jalkoihin.

Verkkosivujen näkyvyys saavutetaan pitkäjänteisellä ja kovalla työllä. Strateginen hakukoneoptimointi on paljon muutakin kuin vain halutun hakusanan toistamista sivuston teksteissä. Yleisin kompastuskivi onkin toistaa verkkosivuilla yhtä ja samaa liian laajaa sisältöä, jonka uskotaan tuovan näkyvyyttä Googlessa halutuilla hakusanoilla tai hakulauseilla. Toisaalle jää laadukas hakusana-analyysi sekä valtaosa sivuston sisäiseen ja ulkoiseen rakenteeseen liittyvistä seikoista. Harva ottaa huomioon, että Google on äärimmäisen kehittynyt työkalu, joka ymmärtää, onko sivustolla oikeasti hakijaa palvelevaa tietoa vai vain pinnallisesti eri hakusanoilla täytettyä sisältöä. Hakukoneoptimointi on monisäikeinen prosessi, johon kuuluu monia eri elementtejä. Alta voit tutustua hakukoneoptimoinnin raameihin – nappaa matkaan muutama vinkki, joiden avulla voit itsekin perehtyä omien verkkosivujesi hakukonenäkyvyyteen!

Miten SEO toteutetaan?

Hakukoneoptimointi koostuu kolmesta pääelementistä. Verkkosivun hakukoneoptimointia voidaan parantaa keskittymällä näihin kolmeen elementtiin, joita Google tutkii ja arvioi ensisijaisesti:

Sivuston hakukoneoptimoinnin ensimmäisessä vaiheessa valitaan hakulauseet, joiden avulla odotetaan saatavaksi liiketoiminnallesi paras mahdollinen tuotto. Ottamalla huomioon hakulauseiden oleellisuus, hakumäärät ja kilpailu, saadaan helposti selvitettyä ne hakulauseet, jotka tuovat eniten klikkauksia. Sen jälkeen aletaan kehittämään verkkosivun sisältöä ja rakennetta parantaaksemme sen näkyvyyttä ja painoarvoa Googlen näkökulmasta. Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä tulee käyttää erittäin tärkeää linkkistrategiaa, joka koskee nimensä mukaisesti sivullesi johtavia linkkejä. Ne näyttelevät ratkaisevaa osaa siinä, kuinka menestyksekästä optimointi tulee olemaan.

Hakusana-analyysi.

Oikeiden hakulauseiden avulla voit lisätä liikennettä verkkosivullasi, joka puolestaan pitkällä aikavälillä tuo lisää asiakkaita. Parhaiden mahdollisten hakusanojen ja -lauseiden löytämiseksi tulee ottaa huomioon monta eri tekijää. Ensin tutkitaan, kuinka käytetty hakulause on. Sen jälkeen edetään arvioimalla kuinka hyvin se sopii verkkosivusi sisältöön, sekä tuotteisiin ja palveluihin, joita tarjoat.

Paras mahdollinen asia, jonka voit tehdä, on valita sellaiset hakulauseet, jotka vastaavat verkkosivusi sisältöä mahdollisimman hyvin. Laaja alaisten hakusanojen avulla näyt ehkä useammin, mutta rajatummilla hakusanoilla sinulla on parempi mahdollisuus näkyä oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja saada muunnettua kävijät maksaviksi asiakkaiksi.

Kun olet valinnut hakulauseet, jotka ovat parhaat mahdolliset sinulle niiden oleellisuuden ja konversioasteen huomioiden, sinun tulisi arvioida myös niiden kilpailukyky. Prosessi voi kuulostaa monimutkaiselta, mutta ei huolta! Me TopBornilla autamme kaikessa aina hakusanojen valitsemisesta markkinatilanteen arvioimiseen.

Verkkosivukehitys.

Verkkosivun sisällön optimoinnin tarkoituksena on auttaa Googlea ja muita hakukoneita huomaamaan sen tärkeys ja ymmärtämään sen tarkoitus. Verkkosivun rakenne ja teksti tulee järjestää sellaisiksi, että ne palvelevat tätä päämäärää. Hakusanaoptimoinnin sanalla ”optimointi” viitataankin juuri verkkosivujen sisältöön, joka optimoidaan hakukoneystävälliseksi.

Jotta verkkosivut voivat näkyä Googlessa ensimmäisellä sivulla, verkkosivut on suunniteltava ja toteutettava hakukoneita ajatellen. Tässä vaiheessa tulee tarkastella useita eri tekijöitä, mutta nämä viisi ovat pääosassa:

Uniikki sisältö on ensiluokkaisen tärkeää.

Mitä hakukoneoptimointiin liittyvä verkkosivukehitys tarkoittaa tekstin osalta? Kaikessa yksinkertaisuudessaan verkkosivujen sisältö tulee rakentaa huolellisesti palvelemaan rajattua hakusanaa sekä tarjoamaan relevanttia ja ajankohtaista tietoa käyttäjille. Kaikkia haluttuja hakusanoja ei voi ympätä yhdelle sivulle, yhteen tekstiin, vaan sivustolle tulee rakentaa tarpeiden mukaan tiettyihin hakulauseisiin keskittyviä alasivuja, joiden otsikko, teksti ja metakuvaus palvelevat vain ja ainoastaan tätä hakusanaa. Näin ollen siis myöskään saman sisällön kopioiminen usealle sivustolle pienillä muutoksilla ei ole oikea ratkaisu kehittää sisältöä. Google rankaisee duplikaattisisällöstä, joten sisältösivujen kaikki tekstit tulee kirjoittaa niin, että ne ovat uniikkeja.

Linkkistrategia.

Muutama vuosi sitten tulosten saavuttamiseen riitti, että sivulle laittoi lukuisia meta-avainsanoja, mutta Google on kasvanut ja parantunut toimintaansa huomattavasti niistä ajoista. Tänä päivänä haluttujen tulosten saavuttamiseksi tarvitaan linkkistrategiaa.

Linkkistrategia on luultavasti edistyneintä mahdollista optimointia, joka vaatii eniten aikaa. Samalla se on myös kaikkein tärkein osa prosessia, mikäli haluat optimoinnin onnistuvan menestyksekkäästi. Verkkosivulle ohjaavia linkkejä on oltava paljon, mutta niiden tulee olla myös mahdollisimman laadukkaita. Myös sivuston sisäiset linkitykset tulee tehdä oikein. Tämä viestittää Googlelle, että sivuston sisältö on hakutulokselle relevanttia ja nostaa sivuston arvoa. Oikeanlaiset linkit auttavat tekemään sivustasi merkityksellisen. Tiivistettynä, Google näkee korkealaatuiset linkit suosituksena. Ja kuten oikeassakin elämässäkin, suositus on aina positiivinen asia. 

Panostamme SEO:n, jotta sinä voit saada lisää asiakkaita.

Suhtaudumme hakukoneoptimointiin intohimolla ja tarjoamme asiakkaillemme apua prosessin alusta loppuun saakka. Haluamme tehdä sinusta ykkösen, emmekä luovuta kesken kaiken. Paras tulos saavutetaan, kun ammattitaitomme yhdistetään asiakkaan omien näkemyksien kanssa – haluttua päämäärää tavoitellaan yhdessä. Olemme työskennelleet hakukoneoptimoinnin kanssa pitkään ja kartuttaneet Googlen kehittymistä seuratessa huomattavan tietotaidon ja kokemuksen, jonka ansiosta olemme itsevarmoja tekemästämme työstä. Perustamme työmme luonnollisesti Googlen ohjeisiin ja W3C-standardiin.

Maksat vasta tuloksista.

Tiedättekö, löytyykö juuri teidän yrityksenne sivusto Googlen hakutuloksissa hyvillä sijoituksilla, kun henkilö etsii tietoa alaltanne ja toimialueeltanne? Me autamme yrityksenne kotisivun nostamisessa Googlen ensimmäiselle sivulle teille tärkeillä hakulauseilla!

Tulosperusteinen SEO on ainutlaatuinen palvelumallimme, jossa maksat vasta, kun olemme saaneet sivustosi Googlen sivulle yksi. Työstämme hakukoneoptimointia sekä työskentelemme aktiivisesti ja strategisesti verkkosivusi kehityksen kanssa. Tällä tavalla autamme Googlea tunnistamaan verkkosivusi relevanttina vaihtoehtona ja ymmärtämään sen sisältöä sekä valitsemaan sen näytettäväksi ensimmäisten joukossa hakutuloksissa. 

Pyydä ilmainen analyysi verkkosivustostasi.

TopBorn – Yhdessä kohti haetuinta kärkeä.

Laadukkaiden verkkosivujen kysyntä on tänä päivänä suurta ja kasvaa jatkuvasti, joka taas on nostanut hakukoneoptimoinnin kysyntää. Meidät on saanut menestymään näkemyksemme siitä, miten halutut tulokset saadaan aikaan. Me TopBornilla olemme seuranneet Googlen kehittymistä monien vuosien ajan ja sen ansiosta meiltä löytyy tarvittava tieto siitä, miten saamme nostettua myös teidät hakutulosten kärkeen. Ei ole olemassa oikotietä, ainoastaan kovaa työtä ja hyvin tehtyjä strategioita, joilla saadaan aikaan halutut tulokset. Miten sijoitut Googlen tuloksissa tällä hetkellä? Entä miltä sijoituksilta kilpailijasi löytyvät? Haluamme saada sinut hakujen kärkeen – aloitetaan ilmaisella kartoituksella jo tänään!

Haluatko, että otamme sinuun yhteyttä?

Jätä yhteystietosi alla niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA v3:lla, ja siihen sovelletaan Googlen tietosuojakäytäntöä ja käyttöehtoja.