Vertaa sivustoasi kilpailijoihisi.

Kilpailu on luonnollinen ja tärkeä osa liiketoimintaa. Yrittäjille se toimii kehityksen moottorina ja keinona houkutella uusia sekä vanhoja asiakkaita. Samalla kilpailu kannustaa tarjoamaan parempaa palvelua ja laadukkaampia tuotteita.

Jotta voit kehittyä ja kasvaa, on tärkeää ymmärtää, missä asemassa olet suhteessa kilpailijoihisi. Kyse ei ole toisten kopioimisesta, vaan oppimisesta, mukautumisesta ja askeleen edellä pysymisestä.

Ilmaisen kilpailija-analyysimme avulla näet helposti, miten verkkosivustosi sijoittuu Googlen orgaanisissa hakutuloksissa eri hakutermeillä verrattuna kilpailijoihisi.

Google – Paras ystävämme tiedonhakuun!

Monille yrittäjille näkyvyys hakutuloksissa on ratkaiseva tekijä uusien asiakkaiden saamisessa.

Esimerkiksi jos haluat varata siivouspalvelun, ostaa uudet juoksukengät tai vaihtaa autosi renkaat, on hyvin todennäköistä, että aloitat Googlesta – kuten niin moni muukin. Tällaisissa tilanteissa hakutermit voivat näyttää vaikkapa tältä: ”muuttosiivous Helsinki”, ”pitkän matkan juoksukengät” tai ”renkaiden vaihto Tampere”.

Joka päivä ympäri maailmaa tehdään miljardeja Google-hakuja ja moni niistä liittyy tuotteiden tai palveluiden löytämiseen tietyiltä alueilta tai kaupungeista.

Google listaa hakuasi parhaiten vastaavat tulokset sen mukaan, mitä olet etsimässä. Ne yritykset, jotka näkyvät ensimmäisinä, eivät ole hakutulosten kärjessä sattumalta. Me autamme yrityksiä näkymään Googlessa paremmin – oletko valmis ottamaan seuraavan askeleen?

Näkyvyyttä siellä, missä sillä on eniten merkitystä!

Kilpailija-analyysimme keskittyy mittaamaan näkyvyyttä Googlen orgaanisissa hakutuloksissa, ja siksi se ei sisällä näkyvyyttä Google Adsien (maksullisten mainosten) kautta. Orgaanisessa listauksessa verkkosivustot sijoittuvat sen mukaan, mitä sivuja Google pitää haun kannalta merkityksellisinä.

Korkeiden sijoitusten saavuttaminen orgaanisissa hakutuloksissa vaatii pitkäjänteistä ja perusteellista työtä. Vaikka hyvien sijoitusten saavuttaminen vie aikaa, se kannattaa. Yritys saavuttaa usein parhaat tuloksensa silloin, kun verkkonäkyvyys on huipputasolla.

Googlen orgaanisen listauksen ja Google Ads -mainosten ero on siinä, että jälkimmäinen tuo näkyvyyttä vain tietyksi ajaksi ja tiettyyn hintaan. Kun mainoksen kampanja-aika päättyy tai budjetti loppuu, mainos katoaa. Google Ads toimii usein tehokkaammin tunnetuille brändeille. Google Ads -tuloksissa nähdään usein esimerkiksi tunnettuja verkkokauppoja, mutta myös tällaiset toimijat tekevät jatkuvasti töitä näkyäkseen orgaanisissa hauissa.

Pienemmille yrityksille tehokkain tapa saada näkyvyyttä on sijoittua orgaanisiin hakutuloksiin, sillä suurin osa ihmisistä etsii tuotteita ja palveluita juuri sieltä – etenkin silloin, kun he eivät vielä tiedä, mikä yritys vastaa parhaiten heidän tarpeisiinsa.

Jokaisella yrityksellä on mahdollisuus parantaa näkyvyyttään orgaanisissa hakutuloksissa, kunhan käytössä on oikeat työkalut.

Ilmaisessa portaalissamme seuraat tarkasti sivustosi näkyvyyttä.

Portaalistamme näet helposti, miten verkkosivustosi sijoittuu hakutuloksissa, millä avainsanoilla se näkyy ja mitkä niistä tuottavat sivustollesi parhaan hyödyn.

Lisäksi näet esimerkiksi sivustosi kävijämäärät, sitoutumisajan, sitoutumisprosentin ja konversiot.

Hakukoneoptimointi.

Google Ads.

Verkkosivukehitys.

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä varmistaakseen, että saat parhaan käyttökokemuksen verkkosivustollamme. Jatkamalla hyväksyt tämän.